تصاویر آنر X10 در دنیای واقعی فاش شد

تصاویر آنر X10 در دنیای واقعی فاش شد

اخیرا تصاویر منتسب به آنر X10 در فضای وب فاش شده‌اند که در آن‌ها شاهد بهره‌مندی گوشی از ماژول دوربین بزرگ و البته رنگ‌بندی نسبتا متنوع هستیم.

طبق اعلام رسمی، آنر قصد دارد گوشی ایکس ۱۰ (Honor X10) را ۲۰ مه ۲۰۲۰ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) با برگزاری مراسمی آنلاین رونمایی کند. درحالی‌که هنوز سه روز تا معرفی رسمی این گوشی آنر فاصله داریم، تصاویر آن در دنیای واقعی فاش‌ شده‌اند.

در تصاویر فاش‌شده، شاهد گوشی آنر X10 در رنگ‌های آبی و نارنجی و مشکی هستیم. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، آنر ایکس ۱۰ قرار است به بدنه‌ای شیشه‌ای مجهز شود. به‌علاوه پنل پشتی گوشی قرار است میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه باشد. ماژول دوربین مستطیل‌شکل دستگاه تا حد زیادی آشنا به‌نظر می‌رسد و در قسمت بالای سمت چپ پنل پشتی جای گرفته است. در این ماژول، ضمن استفاده از فلاش LED، عبارت Super Night Vision به‌چشم می‌خورد تا بدین‌ترتیب، آنر نشان دهد دوربین گوشی جدیدش عملکردی عالی در عکس‌برداری از محیط‌های کم‌نور دارد.

افزون‌بر‌این، در قسمت پایینی ماژول دوربین لوگو AI را می‌بینیم. این یعنی دوربین آنر X10 قرار است با اتکا بر هوش مصنوعی، کیفیت نهایی تصاویر را ارتقا دهد. همچنین متن زیر ماژول دوربین رسما تأیید می‌کند دوربین آنر X10 از آرایه‌ی رنگ RYYB (احتمالا در حسگر اصلی) پشتیبانی می‌کند. آرایه‌ی RYYB شامل پیکسل‌های قرمز و زرد و زردوآبی است. این ترکیب با ترکیب معمول RGB متفاوت است که در بیشتر دوربین گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود. آرایه‌ی رنگ RYYB دوربین را قادر می‌سازد در محیط‌های کم‌نور عملکردی عالی از خود نشان دهد.

آنر ایکس 10 / Honor X10

آن‌طور که برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابع آگاه می‌گویند، آنر قصد دارد دوربین اصلی این گوشی را به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مجهز کند. همچنین، دوربین دیگر حسگری ۸ مگاپیکسلی به‌همراه لنزی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌‌ای دارد. درنهایت، پنل پشتی آنر X10 قرار است میزبان دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو باشد. تصاویری که به‌تازگی فاش شده‌اند، پنل جلویی آنر ایکس ۱۰ را نشان نمی‌دهند؛ بااین‌حال، طبق رندرهای مطبوعاتی فاش‌شده‌ی گوشی، X10 نمایشگری تمام‌صفحه دارد. ظاهرا آنر ترجیح داده است در گوشی جدیدش به استفاده از مکانیسم بالاجهنده (پاپ‌آپ) برای دوربین سلفی روی بیاورد تا نسبت نمایشگر به ‌بدنه را افزایش دهد. گفته می‌شود دوربین سلفی آنر X10 حسگری ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

آنر ایکس 10 / Honor X10

تصویر بالا یکی از رندرهای پیشین آنر X10 است که استفاده از دوربین سلفی پاپ‌آپ را در آن نشان می‌دهد.

در شایعه‌های پیشین، گفته شده است گوشی جدید آنر از صفحه‌نمایش ۶/۶۳ اینچ LCD به‌همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. همچنین، گفته می‌شود حسگر اثرانگشت این گوشی به بخش کناری منتقل شده است و آنر X10 از باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ وات پشتیبانی می‌کند. آنر رسما تأیید کرده است این گوشی از تراشه‌ی کرین ۸۲۰ 5G بهره می‌گیرد.

گفته می‌شود آنر قصد دارد در رویداد آنلاین ۳۱ اردیبهشت مدل پرو این گوشی را نیز درکنار مدل استاندارد معرفی کند. بنابر ادعای افشاگران، آنر X10 پرو قرار است صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و دوربین ۸ مگاپیکسلی سوپرزوم (SuperZoom) با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری داشته باشد. درکنار این‌ها، آنر X10 پرو احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم ۲۰ وات پشتیبانی خواهد کرد. گفته می‌شود X10 پرو از جوانب دیگر به مدل استاندارد شباهت دارد.

گوشی هواوی Huawei Y9s

 گوشی هواوی Huawei Y9s

هواوی Huawei Y9s 
هواوی Huawei Y9s

یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هواوی، هواوی Y9s است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش بزرگی می‌باشد که البته در رده گوشی‌های میان‌رده حضور دارد و قیمت آن مناسب است چرا که تنها ۲۳۹ دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. ویژگی‌ها، صفحه‌نمایش بزرگ، قیمت مناسب و زیبایی دستگاه، چیزی است که احساس مخاطب را درگیر می‌کند. احتمالاً این همان چیزی است که هواوی با این دستگاه در پی آن است، چرا که این برند سعی دارد، یک گوشی ارزان با ویژگی‌های حرفه‌ای برای مخاطب داشته باشد. اولین مورد قابل توجه در بررسی گوشی Y9s ، نمایشگر 6.59 اینچی است که تقریباً تمام قسمت جلوی این گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. (این ویژگی نسبت صفحه نمایش به بدنه 91٪ را فراهم می‌کند.) صفحه‌نمایش FullView بدون هیچ حاشیه‌ای با تبدیل دوربین سلفی به یک دوربین پاپ‌آپ به دست آمده است.

گوشی وای 9 اس ، دارای نمایشگر 6.59 اینچی است که تقریباً تمام قسمت جلوی این گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد (این ویژگی نسبت صفحه نمایش به بدنه 91٪ را فراهم می‌کند.) صفحه‌نمایش FullView بدون هیچ حاشیه‌ای با تبدیل دوربین سلفی به یک دوربین پاپ‌آپ به دست آمده است.

بررسی مشخصات گوشی Huawei Y9s

این  دوربین همان مفهومی است که ما در اوایل سال جاری با Xiaomi Mi 9T تجربه کرده‌ایم. Y9s  تقریباً با گوشی هواوی انر Honor 9X که اخیراً معرفی شده است، از نظر اندازه صفحه‌نمایش و طراحی گرفته تا مشخصات و دوربین‌ها یکسان است. تنها تفاوت عمده در جایگیری اسکنر اثرانگشت آن و زیبایی این گوشی‌هاست. Honor 9X از نظر ظاهری جوان تر است و این در حالیست که Y9s طراحی کلاسیک‌تری دارد. در خصوص این گوشی هوشمند، آن چه اهمیت دارد، این است که آیا مجموع این ویژگی‌ها در کنار هم می‌توانند یک گوشی مناسب را پدید بیاورند یا خیر. باید بگوییم که گوشی هواوی Y9s ، یک تلفن دلچسب است و ارزش آن را دارد که به عنوان یک گزینه میان‌رده مورد استفاده قرار بگیرد.

صفحه نمایش هواوی Y9s

صفحه‌نمایش گوشی هواوی وای ۹ اس ، قطعا یکی از بهترین‌هاست. این یک نمایشگر خوب است و در حالی که به مانند چیزی که در صفحه‌نمایش گلکسی نوت 10 پلاس می‌بینیم، واضح نیست انما وضوح تصویر 2،340*1080 (FHD +) در هواوی Y9s وجود دارد که برای اطمینان از کیفیت خوب این نمایشگر بزرگ کافی است. در این صفحه‌نمایش، تصاویر کاملاً واضح ظاهر می‌شوند و از روشنایی کافی برای اطمینان از وضوح صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید، برخوردار است.

هواوی Y9s
هواوی Y9s

این یک نمایشگر LTPS IPS LCD است ، که در حال حاضر خوب است اما با گذراندن مدت زمان بسیار خوبی روی صفحه، تفاوت قابل توجهی در وضوح صفحه‌نمایش با گوشی‌های آمولد وجود دارد. اما آیا می‌دانید برای افزایش ایمنی این صفحه نمایش چه کاری باید انجام دهید؟ خرید لوازم جانبی گوشی هواوی Huawei Y9s را از دست ندهید!

ویژگی‌های Huawei Y9s
ویژگی‌های Huawei Y9s

صفحه بزرگ در گوشی هوشمند، بدان معناست که عملکرد یک دست روی گوشی برای کسی که دارای دست‌ها و انگشتان کوتاه مانند باشد، کاملاً قابل دستیابی نیست اما با این وجود این دستگاه یک گزینه عالی برای مصارف چندرسانه ای است. بلندگوهای بلند و باکیفیت به لذت بیشتر آن می‌افزاید. نسخه Huawei Y9s با داشتن وربین پاپ‌آپ یادآور گوشی شیائومی Mi 9T است. دوربین لحظه‌ای که چهره را تشخیص می‌دهد، حتی برای مسافت کوتاه در تست‌های من، عقب می‌کشد. نکته جالب توجه در مورد Y9s این است که هواوی تصمیم گرفته تا اسکنر اثرانگشت را بر روی دکمه پاور قرار دهد، و این دقیقا بر خلاف چیزی است که در دستگاهی مانند Honor 9X دیده می‌شود.

 

صفحه IPS در هواوی Y9s
صفحه IPS در هواوی Y9s

قرار دادن اسکنر بر روی دکمه پاور طبیعی است، زیرا اکثر ما به طور عادی در هنگام روشن کرون گوشی از دکمه پاور استفاده می‌کنیم. البته که بسته به شرایط ، این مکان را نمی‌توان مناسب‌ترین فضا برای اسکنر دانست. البته که این فقط یک درک جزئی است و من معتقدم بیشتر مردم مشکلی با آن پیدا نمی‌کنند. نکته جالب این است که اسکنر پاسخگو است و تقریباً فوراً گوشی را باز می‌کند.

دوربین و لنزهای Huawei Y9s

این واقعیت که این یک دوربین پاپ‌آپ است، آن را به یک دوربین سلفی بد تبدیل نمی‌کند. با تصویربرداری با این گوشی متوجه می‌شویم که عکس‌های سلفی به اندازه کافی تیز ضبط شدهه است و حتی در شرایط متفاوت می‌تواند وضوح بیشتر زمینه‌ها را حفظ کند.

رنگ جذاب Huawei Y9s
رنگ جذاب Huawei Y9s

در مورد لنزهای عقب آن باید بگوییم که هواوی Y9 با یک دوربین سه گانه دیده می‌شود. در بالا یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد که جلوه ای از بوکه را در هنگام عکس‌برداری با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. یک لنز 120 درجه Ultra-Wide زاویه دار ۸ مگاپیکسلی نیز برای این گوشی موجود است.

نمایی دیگر از Huawei Y9s
نمایی دیگر از Huawei Y9s

دوربین‌ها کار خود را خوب انجام می‌دهند. تصاویر موجود در دوربین اصلی در عکس‌های روز کاملاً واضح به نظر می‌رسد و با جزئیات و رنگ‌های خوب ثبت می‌شود. البته می‌توانید در حالت ۴۸ مگاپیکسلی نیز عکس بگیرید. این کیفیت به جزئیات می‌افزاید اما مانند سایر لنزهای 48 مگاپیکسلی، ضعف کمی در کیفیت وجود دارد که دستگاه را کاملاً توجیه نمی‌کند. عکس‌های روز با جزئیات و کنتراست به همان اندازه خوب ظاهر می‌شوند. این تلفن همچنین در عکس‌های کم نور عملکرد خوبی دارد.

پردارنده و وضعیت سخت‌ افزاری موبایل هواوی وای 9 اس

Huawei Y9 با پردازنده هشت هسته ای Kirin 710F، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌شود که قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت از طریق microSD برای آن فراهم شده است. اگرچه باید یکی از فضای سیم‌کارتی را قربانی کارت اس‌دی کنید. Multitasking به لطف حافظه رم خوب کار می‌کند و به طور کلی مشکلی در انجام کارهایی نظیر تماشای Netflix یا اجرای Microsoft Word با صفحه کلید بلوتوث وجود ندارد. دستگاه Android 9.0 و EMUI 9.1 را اجرا می‌کند. این یک دستگاه خوب برای بازی است. این دستگاه، قابلیتی بیش از توان عملکردی PUBG Mobile و Call of Duty Mobile را دارد. Huawei Y9 از ویژگی‌های GPU Turbo 3.0 هوآوی بهره می‌برد که این به این معنی که سرعت فریم بیشتری در بازی‌های خاص دارد.

دوربین پاپ‌آپ هواوی وای 9 اس
دوربین پاپ‌آپ هواوی وای 9 اس

این کارها همگی با یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی انجام می‌شود که نیروی کافی را برای یک روز مرور وب، رسانه‌های اجتماعی، برخی بازی‌ها، یک فیلم از Netflix و واتس‌اپ با حداقل سه تا چهار ساعت دیگر استفاده (برای شب‌های بی خوابی) فراهم می‌کند.

 

نتیجه گیری

هواوی Y9s به عنوان یک دستگاه میان رده زیر ۳۰۰ دلار یک دستگاه مناسب است و در کمال تعجب، سرویس‌های Google Mobile را اجرا می‌کند. به عنوان یک دستگاه نسبتاً ارزان با ویژگی‌های خوب، Y9s  در بین گوشی‌هایی که در محدوده قیمت آن هستند، همچنان یک گزینه خوب به‌ شمار می‌رود. اگر شما می‌خواهید چیزی کمی مرسوم تر تهیه کنید، Honor 9X نیز وجود دارد.

گوشی Samsung Galaxy A20s

گوشی Samsung Galaxy A20s

سامسونگ گلکسی A20s با قیمت 200 دلار به بازار عرضه می‌شود. این شاید چالش برانگیزترین محدوده قیمتی باشد که تولیدکنندگان تلفن، به ویژه تولیدکنندگان چینی، رقابت جدی‌تری در آن دارند. اگرچه A20s از نظر سطح استاندارد سامسونگ، یک گوشی سطح پایین است اما در این رنج قیمت شاهد چندین دستگاه میان‌رده چینی از قبیل Xiaomi Redmi Note 8 ، Realme 5 ، هواوی y9 2019 هستیم که از نظر ویژگی‌ها بسیار قوی‌تر هستند.

سری A از سامسونگ برای جبران محبوبیت از دست رفته سامسونگ و برطرف کردن هزینه‌های این شرکت، راه‌اندازی شده است و به همین دلیل است که ما در این سری، مدل‌های متفاوت ‍پایین‌رده و میان‌رده گلکسی از A10 ، A20 ، A30 گرفته تا گوشی A50 و Galaxy A90 را می‌بینیم. سامسونگ گلکسی A20s جانشین A20 است. این گوشی اگرچه طراحی مناسبی دارد اما برای آن، عملکرد نه چندان جالبی ارائه شده است.

 Samsung Galaxy A20s
Samsung Galaxy A20s

مشخصات گلکسی A20s

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچ ، LCD IPS
  • سیستم عامل: Android 9.0 ، One UI
  • چیپست: Qualcomm Snapdragon 450
  • RAM / ROM: 3GB / 32GB
  • باتری: 4000 میلی آمپر
  • دوربین (عقب): 13MP + 8MP + 5MP
  • دوربین (جلو): 8 مگاپیکسل

طراحی سامسونگ گلکسی ای 20 اس

سامسونگ گلکسی A20s به غیر از اندازه و حجم مناسب، دارای یک طراحی کاملا معمولی است. این گوشی برخلاف طراحی الماسی گوشی A30s در عقب، یک قاب پشتی ساده، بدون الگو و براق پلاستیکی را ارائه می‌دهد که مستعد جذب لکه اثر انگشت است و شما نمی‌توانید از این گوشی هوشمند، بدون حضور کیس استفاده کنید. متاسفانه سامسونگ در بسته‌بندی این گوشی هوشمند هیچ قاب سیلیکونی‌ای را ارائه نداده است. این دستگاه از سامسونگ دارای رنگ‌های قرمز، مشکی، سبز و آبی است. در قسمت عقب دوربین سه گانه‌ای وجود دارد که به صورت عمودی و به مانند بسیاری از دیگر رقبا قرار گرفته است. این لنزها در داخل رینگی قرار می‌گیرند که کمی برجسته هستند.

Galaxy A20s
Galaxy A20s

یک اسکنر اثر انگشت در همان نزدیکی قرار داده شده است اما دسترسی آن برای دست‌های کوچک، تا حدودی مشکل است و برای دستیابی به آن باید انگشت خود را دراز کنید. کلیدهای پاور و صدا با طراحی‌ای نه چندان جالب در لبه گوشی قرار گرفته‌اند که دسترسی به آن‌ها با یک دست دشوار است. در پایین گوشی، یک درگاه USB Type-C دیده می‌شود که این درگاه در تلفن‌های پایین‌رده گلکسی A10 و A10s وجود ندارد. علاوه بر این ، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، میکروفون و بلندگو را می‌توان در مکان‌های معمولشان پیدا کرد. در قسمت جلوی این گوشی هوشمند، یک صفحه‌نمایش بزرگ، 6.5 اینچی حضور دارد که آن را Infinity V-display می‌نامند. دوربین سلفی در این گوشی هوشمند در قسمت بالایی و در وسط قرار گرفته است.

نمایشگر سامسونگ Galaxy A20s

سامسونگ، نمایشگر گوشی گلکسی A20s را از نوع Super AMOLED به مدل LCD IPS تغییر داده است که سبب شده این گوشی از جذابیت کمتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار باشد. به طرز عجیبی، این غول کره‌ای ترجیح داده است تا با فناوری صفحه‌نمایش نه چندان جالب این گوشی سازش کند. برخی معتقدند که این کار صرفاً به دلیل افزایش عمر باتری است اما باید به یاد بیاوریم که مدل قبلی در مصرف باتری حتی بدون وجود یک نمایشگر IPS، عملکرد فوق العاده ای داشت. با این حال، ممکن است این یک اقدام برای کاهش هزینه‌ها باشد. صفحه‌نمایش Galaxy A20s وضوح تصویر 1560 * 720 پیکسلی را ارائه می‌دهد. افزایش ایمنی نمایشگر و محافظت از آن قطعا پیشنهاد هر فرد متخصصی است. بنابراین شما می‌توانید با خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ Samsung Galaxy A20s از جمله قاب، کاور، گلس و غیره از بدنه و نمایشگر گوشی خود محافظت کنید.

نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 20 اس
نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 20 اس

عملکرد این گوشی در محیط داخلی نظیر منزل خوب است و همچنین عملکرد آن در فضای باز و در سطح روشنایی کامل، مناسب است به گونه‌ای که در این شرایط، صفحه‌نمایش به طور کامل رویت می‌شود. تنها چالشی که این نمایشگر را دچار مشکل می‌کند، بازی کردن با آن در فضای باز است که کمی نور محیط، آزاردهنده خواهد بود. یک رابط کاربر دارای تعداد زیادی منو است تا بتواند از پیشرفت‌های سفارشی‌سازی استفاده کند. اگرچه صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی ای 20 اس به اندازه صفحه AMOLED جالب نیست اما باز هم در رده صفحه‌نمایش‌های خوب قرار می‌گیرد.

 

عملکرد و باتری ای 20 اس

Galaxy A20s مجهز به Qualcomm Snapdragon 450 قدیمی‌تر به همراه رم 3 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی است که می‌توانید از طریق کارت میکرو SD، این حافظه را به 1 ترابایت گسترش دهید. اگرچه سامسونگ این گوشی هوشمند را برای برخورد تهاجمی طراحی نکرده است، با این حال ، کاربر را از انجام بازی‌های سنگین منع نمی کند. در هنگام انجام کارهای سنگین، اگرچه این گوشی به خوبی از پس آن بر می‌آید اما گاهی ممکن است عقب بیافتد و گاهی اوقات در این گوشی صدا و فیلم همگام نمی‌شوند. این گوشی هوشمند، قفل صورت و اسکن اثر انگشت را ارائه می‌دهد، اما هیچ کدام از آن‌ها جزء سریعترین سیستم‌های باز کردن قفل به شمار نمی‌رود.

رنگ های Galaxy A20s
رنگ های Galaxy A20s

سامسونگ گلکسی A20s با وجود باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است چرا که به راحتی می‌توان بیش از یک روز با یک بار شارژ، از این گوشی هوشمند استفاده کرد. در تست انجام شده مشخض گردیده است که به مدت 9 ساعت و 11 دقیقه می‌توان با این گوشی هوشمند، فیلم دید. در دور دیگر، در تست 4.5 ساعته باتری گوشی تنها 62٪ مصرف شد. برای این تست از داده‌های تلفن همراه با هر دو سیم‌کارت فعال استفاده کردیم. گلکسی A20 اس سامسونگ دارای اندروید 9.0 و One UI 1.1 است که این پوسته سفارشی از سامسونگ یکی از نرم‌افزارهای با نظم است که با تعداد زیادی گزینه برای شخصی سازی محیط بارگیری می‌شود.

دوربین گلکسی A20s سامسونگ

گلکسی A20 سامسونگ دارای یک دوربین سه‌گانه در قسمت عقب است که شامل لنز 13 مگاپیکسل اولیه (زاویه عریض)، 8 مگاپیکسل فوق‌العاده پهن و حسگر عمق 5 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED است. در قسمت جلویی، یک لنز سلفی 8 مگاپیکسلی وجود دارد. برنامه پیش‌فرض دوربین بسیار ساده کار می‌کند و جدا از جستجوی حالت HDR بقیه حالت‌ها به راحتی قابل اجرا هستند. نکته خوب در مورد برنامه این است که بسته به نیازهای شخصی خود می‌توانید آن را تا حد امکان ساده کنید. اگر فقط از حالت Photo و Video استفاده می‌کنید، می توانید بقیه موارد را از قسمت تنظیم دوربین مخفی کنید و حتی ترتیب آنها را نیز تغییر دهید. سامسونگ در اینجا هیچ کار فانتزی انجام نداده است. تنظیمات دوربین عقب و جلو، رنگ‌های طبیعی را حفظ کرده است. با این حال ، برخی از فیلترهای جالب و حالت‌های زیبایی برای لنزهای جلویی و پشتی وجود دارد که می‌توانند بسیار مفید باشند.

 

نتیجه گیری

سامسونگ A20s، به‌روزترین نسخه بعد از A20 است که در سال 2019 راه‌اندازی شده است. با وجود ارائه یک زبان طراحی ساده، این گوشی سامسونگ به عنوان یک پایین‌رده می‌تواند نتایج خوبی را در صفحه‌نمایش بزرگتر خود نشان دهد. در هنگام کار با چند برنامه، کمی تنبل می‌شود اما برای استفاده عادی و روزانه، عملکرد آن واضح است. اگرچه عمر باتری چشمگیر می‌باشد اما دوربین آن واقعا معمولی است.

گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite

گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite

Galaxy Note 10 Lite
Galaxy Note 10 Lite
اگر دنبال یک گوشی هوشمند از سامسونگ هستید که دارای ویژگی‌های حرفه‌ای یک گوشی پرچمدار و قیمت مناسب باشد، گزینه گلکسی نوت 10 لایت بهترین برای شماست. گلکسی نوت 10 لایت به گونه‌ای طراحی شده است که در کنار برچسب قیمت مناسب خود (در مقایسه با گلکسی نوت 10) ویژگی‌های حرفه‌ای داشته باشد و این گوشی به عنوان یک رقیب مستقیم برای Pixel 3a XL معرفی می‌شود. در حالی که ما مطمئن نیستیم که گوشی 6.7 اینچی جدید سامسونگ چقدر قیمت خواهد داشت اما ویژگی‌های زیادی را برای دوست داشتن ارائه می‌دهد.

وضعیت قیمتی Samsung Galaxy Note 10 Lite

در خصوص گلکسی نوت 10 لایت، ما تقریبا اطلاعات زیادی داریم چرا که پیش از عرضه این گوشی هوشمند، اطلاعاتی در خصوص طراحی، دوربین‌ها و مشخصات فنی آن به بیرون درز پیدا کرد اما در خصوص عرضه آن در بازار، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. حتی برخی افراد در خصوص قیمت انتخاب شده برای این گوشی هوشمند، اطلاعاتی در دست ندارند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد حتی نمی‌دانند که آیا سامسونگ این گزینه پرچمدار قیمت مناسب‌تر خود را در ایالات متحده، عرضه خواهد کرد یا خیر!

رنگ های Galaxy Note 10 Lite
رنگ‌های Galaxy Note 10 Lite

باید بگوییم برای Samsung Galaxy Note 10 Lite، یک تراشه اگزینویس از سامسونگ انتخاب شده است که سبب کاهش قیمت این گوشی خواهد شد اما این بدان معناست که احتمالاً این تلفن در آمریکای شمالی در دسترس نخواهد بود. قیمت سامسونگ گلکسی نوت 10 در آمازون در حدود 750 دلار است که گوشی نوت 10 لایت، از آن ارزان‌تر خواهد بود.

طراحی و نمایشگر گلکسی نوت 10 لایت

نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی نوت 10 Lite یک نمایشگر غول پیکر Super AMOLED و Infinity-O است که با یک برش دوربین همراه می‌شود که این برش دوربین به طور مستقیم در مرکز دستگاه قرار گرفته است. این صفحه نمایش زیباست و به مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ، می‌توان آن را بهترین نمونه صفحه‌نمایش‌‎ها دانست. نمایشگر انتخاب شده برای این گوشی، از گلکسی نوت 10 که اندازه 6.3 اینچی دارد، بزرگتر است. فراموش نکنید که برای افزایش ایمنی نمایشگر می‌توانید به فکر خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ Samsung Galaxy Note 10 Lite باشید.

Galaxy Note 10 Lite
Galaxy Note 10 Lite

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در سه رنگ Aura Glow، Aura Black و Aura Red عرضه می‌شود. تمامی این رنگ‌ها دیدنی و جذاب هستند. رنگ قرمز انتخاب شده برای این گوشی، بسیار جذاب‌تر از دیگر رنگ‌هایی است که تاکنون برای گوشی‌هایی با قیمت مناسب‌تر در نظر گرفته شده است. رنگ قرمز این گوشی بسیار واضح است و رنگ مشکی از این گوشی، لک‌های اثر انگشت را واضح‌تر از همیشه نشان می‌دهد. برای Note 10 Lite یک فضای جک هدفون در نظر گرفته شده است که این برای دوستداران هندزفری‌های سیمی، خبری خوش به شمار می‌رود. این مسئله برای افرادی که به دنبال جک 3.5 میلی‌متری هستند، خبری خوش به شمار می‌رود و البته که برای گلکسی نوت 10 لایت نیز یک قلم S در نظر گرفته شده است که برای دوستداران این گجت، خبری خوش به نظر می‎رسد.

دوربین های سامسونگ  Galaxy Note 10 Lite

دوربین‌های نوت 10 لایت برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار کاملاً استاندارد هستند. این گوشی هوشمند، سه لنز ایده‌آل را ارائه می‌دهد که در بین این لنزها شاهد یک لنز اصلی (12 مگاپیکسلی)، لنز دیگر یک لنز اولتراواید (12 مگاپیکسلی) و نمونه دیگر تله فوتو (12 مگاپیکسلی) است. البته باید بگوییم که برای نوت 10 پرچمدار، لنز اصلی 16 مگاپیکسلی است.

دوربین گلکسی نوت 10 لایت
دوربین گلکسی نوت 10 لایت

در پیچ و تاب‌های جالبی که برای برند سامسونگ وجود دارد، این شرکت یک ماژول جدید دوربین را طراحی کرده است. در این ماژول دوربین، تمامی 4 لنز در نظر گرفته شده توسط شرکت سامسونگ در یک تکه مربع قرار می‌گیرند که با پیکسل 4 گوگل و آیفون 11 پرو، مطابقت کامل دارد و بسیاری از افراد این نمونه را کپی‌کاری از آیفونی‌ها می‌دانند. به نظر می‌رسد هیچ قافیه و دلیلی در پشت این تصمیم وجود ندارد، اما استفاده از این ماژول برای این گوشی به هیچ عنوان دور از انتظار نبود! چرا که این شرکت همواره در جهتی تلاش می‌کند تا افراد را به سمت کار خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01

باتری سامسونگ Galaxy Note 10 Lite

Galaxy Note 10 Lite یک باتری غول‌پیکر 4،500 میلی‌آمپرساعتی را به مراتب بزرگتر از بسته‌های 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی نوت 10 استفاده می‌کند. با توجه به تست‌هایی که توسط Tom’s Guide انجام داده شده است، نشان داده می‌شود که باتری نوت 10، تنها در حدود 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورد. بنابراین ما امیدوار هستیم که باتری غول‌پیکر گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 لایت، بیشتر از این‌ها توانایی داشته باشد.

گوشی پرچمدار Note 10 Lite
گوشی پرچمدار Note 10 Lite

برای گوشی جدید، سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت، این شرکت از تراشه اگزینوس استفاده کرده است که برخی افراد را نگران می‌کند چرا که هنوز مشخص نیست که این گوشی با قیمت مناسب‌تر خود، آیا می‌تواند عملکرد ارائه شده در گوشی گلکسی نوت 10 را داشته باشد یا خیر چرا که نوت 10 از تراشهSnapdragon 855 Qualcomm بهره می‌برد.

Galaxy Note 10 Lite
Galaxy Note 10 Lite

نوت 10 Lite در نسخه‌های متنوعی ارائه می‌شود که هر کدام از این نسخه‌ها کارایی خاص خود را دارد. این گوشی در دو مدل است که یکی از آن‌ها دارای 6 گیگابایت حافظه رم و دیگری دارای 8 گیگابایت حافظه رم است که برای آن‌ها 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. این حافظه رم بسیار کمتر از 12 گیگابایت حافظه رمی است که می‌توانید در نوت رده بالاتر به آن دست پیدا کنید. نوت 10 همچنین به طور پیش فرض 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد، بنابراین Note 10 Lite را نمی‌توان یک نسخه قوی‌تر از برادر خود یعنی نوت 10 دانست چرا که این گوشی از نظر بهره‌وری می‌تواند بسیار کمتر از نوت 10 باشد.

حتما بخوانید: نقد و بررسی گوشی سامسونگ Samsung Galaxy A51

نتیجه گیری

جذابیت‌ها و ویژگی‌های زیادی در گلکسی نوت 10 لایت پیدا می‌شود که هر فردی را به سمت این گوشی هوشمند جذاب می‌کشد. رنگ قرمزی که برای گوشی گلکسی نوت 10 در نظر گرفته شده، یکی از همین ویژگی‌هاست. صفحه‌نمایش گسترده نیز بر جذابیت این گوشی هوشمند افزوده است. البته ارزش خرید این گوشی به قیمت آن بستگی دارد چرا که اگر قیمت مناسب باشد، این تلفن ممکن است ارزش خرید داشته باشد. وجود قلم سامسونگ در این گوشی، بسیار خوب است و دوربین‌ها نیز در جای مناسبی قرار گرفته‌اند اما سوراخ دوربین و پردازنده اگزینوس از نکاتی در این گوشی هستند که هر فردی را برای خرید می‌تواند دچار شک و تردید کند. البته وجود این سوراخ برای هر فردی مشکل‌زا نیست اما هستند کسانی که این دوربین سلفی با این طراحی را بسیار بد می‌دانند و هرگز برای خرید این نوع از گوشی‌ها اقدام نمی‌کنند.

گوشی سامسونگ گلکسی A01

گوشی سامسونگ گلکسی A01

 سامسونگ گلکسی A01
سامسونگ گلکسی A01

احتمالاً شماهم از آن دسته افرادی هستید که قبل از خرید گوشی مورد علاقه خود حتماً نظرات دیگران در مورد گوشی را با دقت خوانده و در آخرین مرحله تصمیم‌تان برای خرید را قطعی می‌کنید. ما در این مقاله از سایت ویکی نقد همه نظرات و انتقادات در مورد گوشی سامسونگ گلکسی A01 را گرد هم آورده‌ایم تا بعد از خواندن این مطلب بتوانید با قطعیت تمام تصمیم آخرتان را بگیرید. گوشی بحث برانگیز از برند کره‌ای با نام Samsung Galaxy A01 موضوع نقد امروز است و با خواندن تا انتهای این مقاله متوجه می‌شوید که آیا این گوشی یک شکست 80$ دلاری است یا غولی است که برای رقابت با گوشی‌های دیگر روانه بازار شده است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

galaxy-a01-colors
گوشی گلکسی A01

نکات مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ؛
  • قیمت پایین؛
  • سیستم عامل پیشرفته؛
  • گوشی سازگار با اندازه دست؛
  • دو سیم کارته بودن؛
  • مناسب برای هدیه دادن؛

معایب

  • شکستنی، استفاده نکردن از مواد خوب؛
  • وایرلس خارج از رده؛
  • پردازنده ضعیف
  • حافظه کم؛
  • مشکلات صفحه نمایش در زیر نور آفتاب؛
  • ظاهر ساده؛
  • طراحی حوصله سر‌بر؛

ظاهر گوشی سامسونگ گلکسی A01

این گوشی هوشمند در نگاه اول دارای یک بدنه یکپارچه کلاسیک با ابعاد 146.3 در 70.0 در 8.3 میلی‌متری است. به جرأت می‌توان گفت که این گوشی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند پرچمدار ارائه شده در سال 2019 که حتی داخل دست هم جا نمی‌شوند، یک گوشی مینیاتوری است!

صفحه نمایش گوشی 5.7 اینچی بوده و به خاطر عرض کمی که دارد، رها شدن یا افتادن آن روی زمین تقریباً غیر ممکن خواهد بود. علاوه بر این صفحه نمایش گوشی A01 دارای محافظ صفحه نمایش اضافی و پوشش oleophobic است تا خیالتان از بابت باقی ماندن اثر انگشت روی صفحه گوشی راحت باشد.

قاب اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A01 از پلاستیک مات ساخته شده که چندان ظاهر خاص و دوست داشتنی به گوشی نداده است. پلاستیک بودن قاب در بسیاری از موارد باعث افزایش آسیب به قاب می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با خرید لوازم جانبی گوشی A01 تا درجه زیادی ایمنی گوشی خود را تضمین کنید. در پشت گوشی نیز جایی به اندازه یک مستطیل برای دو دوربین و فلش ال ای دی گوشی تعبیه شده است. احتمالاً برایتان این سؤال پیش آمده که پس اثر انگشت کجاست؟! خب متأسفانه بهتر است همین ابتدا با واقعیت روبرو شوید، خبری از اثر انگشت و حسگر اثر انگشت گوشی نیست.

 

گوشی گلکسی A01 در سه رنگ اصلی، مشکی، قرمز و آبی عرضه می‌شود که تنوع رنگی خاصی به حساب نمی‌آید. تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که سامسونگ برای این گوشی قاب عرضه کند والا در نور شب گوشی‌تان ارزان قیمت‌ترین گوشی دنیا به نظر خواهد رسید. البته طراح ظاهر گوشی چندان هم بیکار نبوده و قیافه گوشی انقدرها هم بد نیست. حداقل همیشه اینطور نخواهد بود و بعد از مدتی به ظاهر آن عادت خواهید کرد. علاوه بر این بلندگو دقیقاً در پشت گوشی قرار گرفته که تصمیم سامسونگ واقعا ستودنی است! قرارگیری بلندگو در پشت قاب گوشی مربوط به 7 سال پیش بوده و از زمان استیو جابز به بعد همه بلندگوها در لبه قاب گوشی پنهان می‌شدند که ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته با اینکار خاطرات سال 2013 را برایمان زنده کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی سامسونگ آ01

یکی از فرضیه‌های موجود در مورد صفحه گوشی و طبق گفته بعضی از منابع تأیید نشده این است که صفحه نمایش به کار رفته در ساخت گوشی گلکسی A01، آخرین تکنولوژی در گوشی‌های خمیده مثل Infinity V است. صفحه نمایش گوشی در برابر ضربه مقاومت نسبتاً خوبی داشته و سچوریشن رنگ‌ها بالاست. فرضیه دوم که به نظر ما به واقعیت نزدیک‌تر است، صفحه نمایش LCD معمولی است که در این گوشی به کار رفته است.

samsung-a01
صفحه نمایش galaxy A01

صفحه نمایش این گوشی در برابر خراش و ضربه‌های احتمالی کاملاً آسیب پذیر است. چه بسا با خرید لوازم جانبی موبایل سامسونگ می‌توانید تا درجه زیادی این آسیب‌پذیری را کاهش دهید. به کلی تصور کیفیت تصویر فول HD یا 4K و دیگر امتیازات گوشی‌های نسل جدید را فراموش کنید. بدون شک هر چقدر پول بدهید، همانقدر هم آش می‌خورید. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 720 در 1560 با قابلیت اچ دی پلاس است. البته این کیفیت تصویر بستگی به آب و هوا هم دارد، به عنوان مثال اگر زیر نور خورشید بخواهید با گوشی کار کنید قطعاً با نور صفحه نمایش به مشکل می‌خورید. بهتر است دعا کنید در زمان بیرون رفتن‌تان از منزل هوا ابری باشد تا تصویر شفاف با نور کافی داشته باشید!

پردازنده A01

توسعه دهنده‌های این گوشی هیچ اشاره‌ای به قابلیت گیمینگ یا پردازش قوی این گوشی نکرده‌اند که قطعاً بی‌علت هم نبوده است. پردازنده به کار رفته در داخل گوشی A01، اسنپ دراگون نسل 4 است. این یعنی، دیگر خبری از بازی‌های سه بعدی، نرم افزارهای سنگین و دانلودهای سریع نخواهد بود. در نتیجه اگر گیمر نیستید و در زندگی‌تان عجله ندارید، این گوشی برایتان گزینه خوبی خواهد بود. چیپ‌ست گوشی هشت هسته‌ای است که از دو عدد چیپ‌ست 8 هسته‌ای تشکیل شده است.

یکی از امتیازات بزرگ این گوشی داغ نکردن آن است. در نهایت می‌توانیم در یک کلمه بگوییم که این گوشی با ماشین زمان به دست ما رسیده اما اندروید آن به روزترین نسخه، اندروید ورژن 10.0 است. گوشی گلکسی سامسونگ آ01 با توجه به محتویات و پردازنده‌ای که دارد، بیشتر برای افراد پرمشغله مناسب است که به یک گوشی برای چک کردن ساعت و خواندن اس ام اس نیاز داشته و نمی خواهند پول زیادی هم بابت آن بپردازند.

بیشتر بخوانید:

دوربین و حافظه گوشی A01

نوبت به دوربین گوشی A01 رسیده که نباید توقع چندانی از این گوشی مینیمالیستی داشته باشید. قطعاً تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی شاهکار نبوده و نمی‌توان آن را با تصاویر حرفه‌ای مقایسه کرد.

دوربین اصلی گوشی A01 دارای دو لنز است که لنز اول آن 13 مگاپیکسلی با فوکوس 28 میلی‌متری است. لنز دوم گوشی نیز 2 مگاپیکسلی بوده و فقط برای عکاسی در حالت پرتره کاربرد دارد. به هیچ‌وجه نمی‌توان از تصویربرداری گوشی سامسونگ گلکسی A01 دفاع کرد زیرا تصاویر کیفیت مناسبی نداشته، شاهد زوم خوبی نبوده و در شب عکاسی با این گوشی به معنای واقعی فاجعه خواهد بود.

galaxy samsung a01
سامسونگ گلکسی A01

دوربین جلوی گوشی نیز تعریف چندانی نداشته و در حد 5 مگاپیکسل برایتان عکس‌های باکیفیت خواهد گرفت. اگر در یک جمله بخواهیم تصویر برداری این گوشی را خلاصه کنیم: «دوربین این گوشی در سال 2020 یکی از بلایای طبیعی است». آن هم در عصری که همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و عکس‌های با کیفیت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به همین خاطر بهتر است با توجه به قیمت، سریع تصمیم به خرید این گوشی نگیرید و ابتدا همه جوانب و هدف‌ اصلی‌تان از خرید آن را بررسی کنید.

در مورد حافظه گوشی، شرکت تولید کننده بسیار خوش فکر و واقع بین بوده است! قطعاً وقتی که دوربین گوشی برای تصویر برداری مناسب نیست، کسی اصلاً نیازی به گیگابایت اضافه نخواهد داشت. رام گوشی 2 گیگابایتی بوده که برای یک گوشی هوشمند واقعاً ناچیز است. حافظه جانبی گوشی نیز تا 16 گیگابایت قابل ارتقا است که بعید است اصلاً به آن نیاز پیدا کنید.

باتری گوشی سامسونگ A01

از آن جایی که با این گوشی نمی‌توانید بازی‌های سنگین اجرا کرده یا سریال‌های چند فصله را دنبال کنید و عکس‌های جالبی هم برای تماشا در داخل این گوشی ندارید؛ در نتیجه نیاز زیادی به باتری هم پیدا نخواهید کرد. به نظر باتری گوشی با ظرفیت 3000 میلی آمپر بر ساعت نیاز مشتریان را برطرف خواهد کرد. این در حالی است که باتری گوشی در حالت استندبای تنها 72 ساعت روشن مانده و اگر با آنتن از آن استفاده کنید نهایتاً یک روز کامل برایتان روشن خواهد ماند.

گوشی گلکسی A01 قابلیت شارژ سریع نداشته و برای 100% شدن باتری آن به حدود 2 تا 2.5 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری

گوشی سامسونگ گلکسی A01 نگاهی مینیمالیستی به دنیای گوشی‌ها است. گوشی کوچک و خوش دست بوده ولی طراحی فوق‌العاده و چشمگیری ندارد. با توجه به قیمتی که در قبال این گوشی می‌پردازید نباید توقع چندانی هم داشته باشید، اما اگر عاشق گوشی با قابلیت‌های جدید اما حال و هوای قدیمی و کلاسیک هستید، بدون شک به این گوشی هم حسابی علاقمند خواهید شد.

دو امتیاز بزرگ این گوشی، داغ نکردن سریع آن و اندروید به روز ورژن 10 آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا جدیدترین اپلیکیشن‌های موجود را روی گوشی خود داشته باشید.

 گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 Redmi Note 8 Pro
Redmi Note 8 Pro

گوشی Redmi Note 8 Pro یکی از گوشی‌های جدید کمپانی شیائومی است. در آخرین فصل از جنگ مگاپیکسل‌ها شاهد عرضه گوشی 64 مگاپیکسلی توسط شرکت Realme با نام Realme XT بودیم. حالا نوبت شرکت شیائومی رسیده و این حمله را با تولید گوشی Redmi Note 8 Pro جواب داده است. این دوربین 64 مگاپیکسلی وجه تمایز بزرگ این گوشی است اما تنها امتیاز این گوشی نبوده و این گوشی شرکت شیائومی قابلیت‌های بسیاری برای رقابت دارد. در این مقاله از سایت ویکی نقد به بررسی کامل دوربین و ویژگی‌های این گوشی پرداخته و در مورد عملکرد آن اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ویژگی‌های گوشی Redmi Note 8 Pro

بدنه: ابعاد76.4 در8.8 در161 میلی‌متری با 200 گرم وزن؛ قاب پلاستیکی، صفحه نمایش و پنل پشتی از جنس گوریلا گلس 5

صفحه نمایش: ال سی دی 6.53 اینچی، پشتیبانی از کیفیت تصویر HDR، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی، نرخ تصویر 19.5:9، 395ppi.

back of redmenot 8 pro
پشت گوشی Redmi note 8 pro

دوربین پشتی: دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/1.7 اینچی، سایز پیکسل 0.8 میکرومیلی متری. دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور 4/1 اینچی، اندازه پیکسلی 1.12 میکرومیلی‌متر. دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، اندازه سنسور 1/5 اینچی و اندازه پیکسلی 1.75 میکرومتری. دوربین تصویر‌برداری عمقی: 2 مگاپیکسل؛ ضبط ویدئو با کیفیت 2160p@30، 1080p@120، 720@960 فریم بر ثانیه.

دوربین جلو: 20 مگاپیکسل، دیافراگم 2.0، اندازه پیکسلی 0.9 میکرومیلی‌متری. ضبط ویدئو با کیفیت 1080p/30 فریم بر ثانیه.

سیستم عامل: اندروید 9 پای؛ MIUI 10.

پردازنده:Mediatek Helio G90T 12 نانومتری؛ هشت هسته‌ای (2×2.05 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)، واحد پردازش تصویری Mali-G76 MC4.

حافظه: 6 گیگابایت رام؛ حافظه 64/128 گیگابایتی؛ درگاه میکرو اس دی مشترک.

باتری: 4,500 میلی‌آمپر بر ساعت و قابلیت USB Power Delivery.

اتصالات گوشی: دو سیم کارته؛ LTE؛ Wi-Fi؛ جی پی اس dual-band؛ بلوتوث ورژن 5.0؛

قابلیت‌های دیگر: حسگر تشخیص اثر انگشت پشت گوشی؛ NFC؛ رادیو FM.

بررسی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 پرو

با وجود اینکه به نظر می‌رسد گوشی Redmi Note 8 Pro با هدف رقابت با گوشی Realme XT شرکت شیائومی وارد بازار شده اما به جای استفاده از صفحه نمایش سوپر AMOLED ترجیح داده تا از LCD استفاده کند. علی‌رغم این تفاوت جالب، صفحه نمایش Full HD پلاس بوده و قابلیت پشتیبانی از HDR را نیز دارد. با وجود اینکه کنتراست تصویر و سیاهی تصویر به اندازه صفحه نمایش AMOLED گوشی Realme XT فوق‌العاده نیست با این حال شاید در نگاه کلی متوجه این تفاوت تصویری نشوید. صفحه نمایش بیش از حد بزرگ بوده و اینکه چگونه می‌توان گوشی را با یک دست گرفت اولین سؤالی است که به ذهن فرد خطور می‌کند. البته طرفداران جمله «هرچه بزرگ‌تر بهتر» قطعاً هیچ شکایتی از بزرگی بیش از حد صفحه نمایش نخواهند داشت. اما هر چقدر صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، احتمال آسیب به آن نیز افزایش پیدا می‌کند؛ در این شرایط خرید لوازم جانبی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro از جمله قاب، گلس محافظ صفحه و غیره به شما پیشنهاد می‌شود.

نور صفحه نمایش در زیر تابش نور خورشید نیز به خوبی عمل کرده اما با قرار دادن صفحه نمایش در حالت استاندارد (default) متوجه نور آبی بیش از حد تصویر خواهید شد.

بررسی عملکرد گوشی شیاوومی Redmi Note 8 Pro

همه از این تصمیم شرکت شیائومی برای استفاده از پردازنده Mediatek SoC در نوت 8 پرو تعجب کردند، زیرا این تغییر در حالی صورت می‌گرفت که پردازنده Qualcomm Snapdragon 675 در گوشی Redmi Note 7 Pro حسابی خوش درخشیده بود. اما بعد از کار با این گوشی با پردازنده هشت هسته‌ای متوجه می‌شوید که این شرکت چه تصمیم استثنایی گرفته و عملکرد گوشی واقعاً فوق‌العاده است.

Redmi note 8 Pro battery
Camera نوت ایت پرو

با کار کردن مداوم و هر روزه با این گوشی شاهد هیچ کاهش سرعتی در عملکرد گوشی نبودیم و حتی در هنگامی که چندین نرم افزار سنگین به طور همزمان در حال اجرا شدن بود، به راحتی می‌توانستیم بین آن‌ها جابه جا شویم. در بنچمارک عملکرد گوشی‌های موبایل، گوشی Redmi Note 8 Pro بدون شک برنده رقابت است. عملکرد پردازنده این گوشی نسبت به پردازنده Snapdragon 712 تعبیه شده در داخل گوشی Realme XT حدود 32.8 درصد بهتر بود.

به عنوان مثال برای آزمایش عملکرد این گوشی از نسخه موبایلی بازی PUBG استفاده کرده و آن را در حالت Ultra همراه با HDR اجرا نمودیم. در تمام این مدت، بازی به روانی و بدون هیچ کاهش سرعتی اجرا شد. اما تنها مشکل این بود که گوشی بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه شروع به گرم شدن می‌کرد اما بازهم مشکلی در روند اجرا شدن بازی پیش نمی‌آمد و بازی با همان سرعت قبلی در جریان بود.

بررسی باتری گوشی ردمی نوت 8 پرو

گوشی Redmi Note 8 Pro دارای باتری 4500 میلی‌آمپری بوده و به راحتی می‌تواند یک روز و نیم کامل دوام بیاورد. البته در طول این یک و نیم روز، 30 دقیقه بازی، 30 دقیقه تماشای ویدئو، تماشای چندین عکس، جستجو در اینترنت و استفاده از پیام رسان‌ها و نرم افزارهای اجتماعی کل استفاده ما از باتری این گوشی بود. یعنی اگر کار شما از جزئیات گفته شده کمتر باشد، شک نکنید که باتری حداقل دو روز را دوام خواهد آورد. اما برعکس این هم صادق بوده و اگر روزی حداقل 2 تا 3 ساعت بازی می‌کنید و اهل تماشای هر روز فیلم‌ها و سریال‌های طولانی هستید، باتری گوشی نهایتاً یک روز دوام خواهد آورد. به طور کلی باتری گوشی در سطح نسبتاً عالی بوده و خوب می‌تواند باتری نگه دارد.

Redmi note 8 Pro back look
دوربین Redmi note 8 pro

یکی دیگر از امتیازات این گوشی شارژ سریع 18 واتی گوشی است اما شک نکنید که به هیچ وجه به پای سرعت شارژ گوشی Realme XT نخواهد رسید.

شارژ گوشی Redmi Note 8 Pro از 0 تا 100 درصد حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طول کشید، در حالی که از 0 تا 100 رسیدن باتری گوشی Realme XT به کمتر از 90 دقیقه زمان نیاز داشت. البته اقرار می‌کنیم که ظرفیت باتری Redmi Note 8 Pro حدود 12.5 درصد بیشتر از گوشی Realme XT است اما اگر دقت کنید شارژ شدن آن حدود 2 برابر زمان مورد نیاز برای گوشی Realme XT طول کشید که اصلاً منطقی نبوده و بدون شک ضعف سرعت شارژ را نشان می‌دهد.

 

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 8 Pro

دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو کیفیت خوبی دارد ولی خارق‌العاده نیست. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی نسبتاً خوب و راضی کننده است ولی نباید فقط به خاطر پیکسل‌های بسیار زیاد توقع معجزه داشته باشید. اگر تمایل به گرفتن عکس‌های 64 مگاپیکسلی داشته باشید، بدون شک گوشی این قابلیت را در اختیارتان قرار خواهد داد ولی باید بدانید که در حالت استاندارد عکس‌های گرفته شده 16 مگاپیکسلی خواهند بود.

شاید بعد از گرفتن عکس در حالت 64 مگاپیکسلی حتی متوجه تفاوت آن با عکس‌های مگاپیکسلی و حالت استاندارد این گوشی نشوید. اما بدون شک این تصاویر در صورتی که چاپ شوند، کیفیت تصویر واقعی را نشان‌تان خواهند داد. اما حواستان به حجم تصاویر باشد، هر عکس 64 مگاپیکسلی حداقل 20 مگابایت فضا را اشغال می‌کند.

رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده طبیعی نبوده و غلظت بسیار زیادی دارند. البته مطمئناً اینستاگرام بازها از این قابلیت استقبال می‌کنند، اما به طور کلی چنین تصاویری بیش از حد تیز بوده و حتی گاهی اوقات توی ذوق می‌زنند. یکی دیگر از مشکلات دوربین قدرت زوم آن است که گاهی اوقات در زمان زوم روی اجسام ممکن است با تاری تصویر روبرو شوید. حتی اگر با نقطه کانونی سعی کنید روی چیزی زوم کنید، بازهم زوم تصویر روی نقطه دیگری خواهد بود. امیدواریم شرکت شیائومی در آپدیت Redmi Note 8 Pro این مشکل را برطرف کند.

اما یکی از امتیازات این گوشی تصویر‌برداری پرتره آن است که به خوبی پس زمینه را از پیش زمینه جدا کرده و تصاویر بسیار خوبی برایتان خواهد گرفت. حتی می‌توانید به صورت دستی میزان تاری تصویر را تنظیم کنید. قدرت زوم دوربین نیز راضی کننده است، اما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار تصاویر با کیفیت 64 مگاپیکسل گرفته و سپس قسمت مورد نظرتان را برش دهید تا تصاویر با کیفیت بهتری داشته باشید.

کیفیت تصویر برداری در نور شب هم تا حد زیادی راضی کننده است. حتی نیازی نیست حالت تصویر برداری در شب را انتخاب کنید. با فعال کردن حالت تصویر برداری در شب، تصاویر به صورت غیر طبیعی روشن تر از حد معمول شده و نیازی به فلش نخواهید داشت. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا تنها در صورتی که نور محیط بیش از حد کم بود، حالت شب عکس‌برداری را فعال کنید.

خب حالا به سراغ دو دوربین دیگر برویم. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، دوربین ماکرو و اولترا واید چندان هم استثنایی نیستند. البته درست است که پول زیادی به خاطر این گوشی پرداخت نشده که بخواهیم توقع آنچنانی از آن داشته باشیم ولی به هرحال بابت این قابلیت‌ها پول پرداخت کرده‌ایم! با رفتن روی دوربین اولترا واید کیفیت تصویر و جزئیات تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اگر نور محیط کم باشد، تصویر از این هم بدتر شده و کیفیت تصویر همراه با کاهش نور تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

برای گرفتن عکس با دوربین ماکرو گوشی Redmi Note 8 Pro نیز باید حسابی مراقب حرکت و لرزش دست‌های خود باشید وگرنه شک نکنید که عکس‌تان تار خواهد شد. تصاویر گرفته شده با دوربین ماکرو به قدری بی‌کیفیت است که می‌توانیم بگوییم این تصاویر نهایتاً 2 مگاپیکسل کیفیت دارند! علاوه بر این با وجود ادعای شرکت که می‌گوید از فاصله 2 سانتیمتری اشیاء می‌توانید تصاویر ماکرو با کیفیت بگیرید ولی با دوربین نزدیک‌تر از 4 تا 5 سانتیمتر به شیء اصلاً نمی‌توانید عکس بگیرید.

هر چقدر از دوربین‌های دیگر این گوشی شکایت کردیم، باید از دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی مخصوص سلفی آن تعریف کنیم. عکس‌ها واقعا با‌کیفیت بوده و رنگ طبیعی پوست را به خوبی نشان می‌دهند. حتی با وجود فعال کردن حالت ویرایش تصاویر بازهم حس می‌کنید تصاویر ویرایش نشده و دست نخورده است.

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری این مقاله و در یک جمله به پاسخ این سؤال که آیا Realme XT بهتر از Redmi Note 8 Pro است، باید بگوییم خیر، Redmi Note 8 Pro از نظر عملکرد و باتری و خیلی جوانب دیگر بسیار بهتر از گوشی Realme XT است. اما دوربین هر دو تقریباً یکسان بوده و نمی‌توان گفت که یکی از دیگری بهتر است. البته تنها نکته متمایز کننده گوشی Realme XT، کیفیت تصویر آن است که بهتر است ردمی نوت 8 پرو است. اما انتخاب بین این دو گوشی بستگی به نیاز و بودجه‌تان خواهد داشت.

گوشی Samsung Galaxy A51

گوشی Samsung Galaxy A51

 

Samsung Galaxy A51
Samsung Galaxy A51

یکی از گوشی‌های میان رده که در دسته گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی قرار می‌گیرد، سامسونگ گلکسی ای 51 می‌باشد و دارای چند ویژگی برتر از محصولات حرفه‌ای این شرکت است. شما در این گوشی یک صفحه‌نمایش بزرگ را دریافت می‌کنید که هیچ‌گونه کمبود دوربینی برای آن وجود ندارد و باتری حرفه‌ای برای تضمین عملکرد گلکسی ای 51 ارائه شده است. انتشار گوشی گلکسی ای 51 می‌تواند یک رقابت جدی برای سامسونگ و شیائومی و حتی برند دیگر برندهای مطرح در عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه ایجاد کند. تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی ای 51 در اوایل ماه فوریه تعیین شده است و هم اکنون این گوشی همراه حتی در ایران نیز به فروش می‌رسد. این به این معنی است که برای در دست گرفتن این گوشی هوشمند، نیاز به صبر طولانی مدت نخواهیم داشت. قیمت نسخه استاندارد از آن در حدود 430 دلار عنوان شده است. این گوشی هوشمند بسیار بهتر از دیگر تلفن‌های عرضه شده از سامسونگ در رده گوشی‌های هوشمند میان‌رده و با قیمت مناسب است. به همین دلیل اگر به دنبال یک تلفن جدید با ویژگی‌های وسوسه‌انگیز و در عین حال برچسب قیمتی مناسب هستید، بهتر است به گوشی سامسونگ گلکسی ای 51 نگاهی بیاندازید.

طراحی و صفحه نمایش Samsung Galaxy A51

Galaxy A51 گوشی هوشمند جذابی است که صفحه‌نمایش بزرگی در قسمت جلو دارد و طراحی جذاب و چشمگیری در عقب برای آن ارائه شده که با نام Prism شناخته می‌شود. صفحه‌نمایش دارای اندازه ۶.۵ اینچ می‌باشد و سامسونگ تلاش کرده تا آن را بسیار باریک نگه دارد. این گوشی دارای ضخامت بسیار کمی می‌باشد که امکان کار کردن با یک دست را برای شما فراهم می‌کند. ابعاد ارائه شده برای سامسونگ گلکسی ای 51 در حدود 158.5 * 73.6 * 7.9 میلی‌متر است. کلید پاور و کنترل صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و در کمال تعجب برای این نمونه، جک هدفون 3.5 میلی‌متری ارائه شده است. این جک این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که بتوانید از هدفون‌ها و یا هدست‌های سیمی استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی A51
سامسونگ گلکسی A51

اگرچه این گوشی ریزه‌کاری‌های طراحی سری برتر سامسونگ یعنی نوت ۱۰ و اس ۱۰ را بهره نمی‌برد اما همچنان در دست احساس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. یکی از نکات منفی در خصوص این گوشی عدم پشتیبانی از رتبه IP است. این به این معنی است که این گوشی به طور رسمی در برابر آب و گرد و غبار مقاومتی نخواهد داشت. رنگ‌های ارائه شده برای گلکسی A51 ، در واقع 4 رنگ می‌باشد که این رنگ‌ها سیاه، سفید، صورتی و آبی هستند.

گوشی هوشمند Samsung Galaxy A51
گوشی هوشمند Samsung Galaxy A51

نوع صفحه نمایش از نمونه Full HD+)1080 x 2400) است که در رده صفحه‌نمایش‌های سوپر آمولد قرار می‌گیرد و سطح خوبی از جزئیات را به نمایش می‌گذارد. برای محافظت از صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند، از گوریلا گلس 3 استفاده شده است که به خوبی از پس این گوشی بر می‌آید. همچنین کوچکترین دوربین پینی که در میان گوشی‌ها وجود دارد، برای این گوشی ارائه شده است. این دوربین از نظر اندازه تقریبا به مانند دوربین گلکسی نوت ۱۰ لایت است. البته سطح مقطع دوربین گلکسی ای 51 در مقایسه با نوت ۱۰ لایت کمی بزرگتر است.

 

دوربین و باتری سامسونگ گلکسی A51

سامسونگ گلکسی A51 اگرچه یک گوشی اقتصادی به شمار می‌رود اما از نظر دوربین‌ها هیچ چیزی کم و کسر ندارد. در قسمت جلو یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی قرار داده شده است و این در حالیست که در قسمت پشتی آن چهار دوربین وجود دارد که در قسمت سیاه رنگ ماژول دوربین قرار می‌گیرند. دوربین اصلی این نمونه ۴۸ مگاپیکسل است که دارای یک لنز فوق‌العاده پهن ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد. همچنین دوربین با یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی پیوسته جفت شده است. این امر سبب می‌شود تا این گوشی در هنگام عکاسی امکان انعطاف‌پذیری داشته باشد و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید لحظات خوش زندگیتان را ثبت کنید. با دوربین‌های ارائه شده برای این گوشی هوشمند، شما ‌می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و دقیق بگیرد و به راحتی زمینه‌های تار را برای عکس‌های پرتره فراهم کنید.

دوربین‌های Samsung Galaxy A51
دوربین‌های Samsung Galaxy A51

در بررسی Samsung Galaxy A51 مشخص شده است که این گوشی از نظر دوربین بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و می‌تواند تصاویر زیبایی را به جا بگذارد. البته کیفیت ارائه شده برای دوربین در گوشی سامسونگ گلکسی ای ۷۱ بهتر است چرا که پردازش بیشتری در آن صورت می‌گیرد. از نظر باتری باید بگویم که برای گلکسی A51، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته شده است که برای گوشی‌ای در این محدوده قیمتی و با این عملکرد مناسب است.

عملکرد و مشخصات سامسونگ گلکسی ای 51

پردازنده استفاده شده در سامسونگ گلکسی ای 51 از نوع پردازنده‌های اگزینوس این شرکت است اما ما می‌دانیم که پردازنده استفاده شده در نمونه Samsung Galaxy A71 قدرتمندتر است. این پردازنده ۸ هسته‌ای با یک رم ۴ گیگابایتی جفت می‌شود که البته نسخه ۶ گیگابایت یا حتی ۸ گیگابایت برای برخی از مناطق ارائه خواهد شد. نوع پردازنده Exynos 9611 10nm می‌باشد که این کار سبب می‌شود تا قدرت کافی برای اجرای اندروید ۱۰ وجود داشته باشد. این نوع از تراشه، برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب است و حتی شما می‌توانید به راحتی برنامه‌های سنگین را روی این گوشی اجرا کنید.

رنگ جذاب Samsung Galaxy A51
رنگ جذاب Samsung Galaxy A51

این گوشی هوشمند با دو نمونه حافظه عرضه می‌شود. حافظه داخلی ارائه شده برای این گوشی ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت می‌باشد. به علاوه آن امکان پشتیبانی از حافظه میکرو‌اس‌دی تا اندازه ۵۱۲ گیگابایت فراهم شده است. به طور کلی، شما در این گوشی به هیچ عنوان با کمبود حافظه روبرو نخواهید شد. اسکنر اثر انگشت برای این نمونه از گوشی هوشمند روی صفحه‌نمایش تعبیه شده است و همچنین گزینه تشخیص چهره برای این گوشی عرضه می‌شود تا بتواند مشکلات این اسکنر را تا حدودی برطرف کند. در صورتی که یکی از دارندگان این گوشی هستید یا به زودی قصد خرید آن را دارید، خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ گلکسی A51 را فراموش نکنید. لوازم جانبی A51 باعث می‌شود عمر و کارایی گوشی خود را افزایش دهید.

 

نتیجه گیری

به عنوان یک حکم اولیه باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A51 به عنوان یک گوشی میان رده بسیار خوب عمل کرده است. در مقابل ویژگی‌های عرضه شده برای این گوشی هوشمند، این تلفن هوشمند امسال می‌تواند قهرمان گوشی‌های ارزان‌قیمت باشد. تنها دلیلی که باعث عدم خرید گلکسی ای ۵۱ می‌شود، گوشی رده بالاتر از آن یعنی گلکسی ای ۷۱ است که با قیمتی نزدیک به این گوشی به فروش می‌رسد که دارای امکانات بالاتری نیز می‌باشد. لازم به ذکر است که تراشه این نمونه نیز از نوع اگزینوس است که طرفداران مخصوص خود را داراست و در عین حال نقدهایی به آن نیز گرفته می‌شود.

 

گوشی iPhone 11

 گوشی iPhone 11

iPhone 11
iPhone 11

اپل ویژگی‌های جدیدی را در گوشی‌های سال 2019 جا داده است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پیشرفت‌های جدی در دوربین اشاره کرد. این برند برای گوشی‌های جدید خود حالت Night Mode را برای گرفتن عکس در شرایط شب ارائه داده است که یک پیشرفت جدی برای آیفون ۱۱ به شمار می‌رود. این ویژگی پردازش عکس‎های شما را بهتر از روز انجام داده و سبب می‌شود تا عکس‌های گرفته شده در شب به خوبی عکس‌های روز باشد. در این بخش به بررسی تمام بخش‌های گوشی آیفون 11 پرداخته می‌شود تا هر اطلاعاتی که راجع به این گوشی نیاز دارید را کسب کنید.

بررسی iPhone 11

در سال گذشته اپل موفق شد تا گوشی آیفون ایکس آر خود را به میزان قابل توجه به فروش برساند. به همین ترتیب امسال نیز همان استراتژی را در پیش گرفته و آیفون ۱۱ را با 700 دلار روانه بازار می‌کند. این قیمت سبب شده تا بیشتر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. این در حالی است که مدل‌های گران‌قیمت‌تر اپل با نام پرو به بازار عرضه می‌شوند و دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی می‌باشند. آیفون 11 تنها دو مورد از این دوربین‌ها را دارد. اگر بخواهیم یک تغییر جدی بین دو گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو قائل شویم، باید بگوییم که آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو 85% شبیه یکدیگر می‌باشند و تنها در آیفون 11 پرو شاهد یک دوربین با بزرگنمایی نوری دو برابر هستیم. البته برای این دوربین باید 30 درصد هزینه بیشتر بپردازید.

رنگ‌های IPhone 11
رنگ‌های IPhone 11

قیمت گوشی آیفون 11

مدل آیفون 11، 699 دلاری، حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی را داراست که این حافظه برای افرادی که استفاده کمی از گوشی هوشمند خود دارند، مناسب است. این قیمت در مقایسه با سال گذشته (در آیفون XR) در حدود 50 دلار کاهش داشته است. اگر از گوشی خود برای فیلمبرداری طولانی‌مدت استفاده می‌کنید، 749 دلار باید هزینه کنید تا نسخه 128 گیگابایتی ان را تهیه کنید. تلفن‌های Pro یک حافظه 512 گیگابایتی را نیز دارند که قطعا شما نیازی به آن نخواهید داشت. به هر دلیلی ، اپل هنوز آیفون 11 را با قیمت پایین‌تر تولید می‌کند- آیفونی که با رنگ‌های سرگرم‌کننده همراه است. دو رنگ جدید به نام‌های سبز و بنفش وجود دارد که بیشتر شبیه نعناع سبز و اسطوخودوس است. این رنگ‌های جدید پاستیلی جایگزین گزینه‌های آبی و مرجانی سال گذشته شده‌اند.

صفحه‌نمایش آیفون 11
صفحه‌نمایش آیفون 11

رنگ سبز جذاب‌ترین رنگ آن است و رنگ آن بسیار دلپذیر است. رنگ کاور آلومینیومی بسیار یکدست است. جنس پشت این گوشی مانند XR سال گذشته احساس می‌شود. بقیه گوشی نیز چنین است. البته دوربین‌های دوتایی، که از پشت بلند شده و در یک ماژول مربعی قرار می‌گیرند، نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر هستند. آیفون 11 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است. در واقع این گوشی در میان دو مدل پرو قرار دارد. گوشی‌های آیفون یکی از برندهای گران قیمت بازار هستند. اگر نگران ایمنی گوشی خود هستید، صرف کمی هزینه بیشتر برای خرید لوازم جانبی گوشی موبایل آیفون Apple iPhone 11 یک ایده عالی برای ایجاد تنوع، افزایش زیبایی و ایمنی گوشی است.

 

 

وضعیت دوربین آیفون 11

طی چند سال گذشته، اپل پیشرفت چشمگیری در کیفیت دوربین داشته است اما بسیاری از سازندگان تلفن‌های دیگر مانند سامسونگ، هواوی و گوگل نیز چنین بوده‌اند. رقابت در بین دوربین چیزی است که بسیاری از برندها در آن شریک هستند. دوربین‌های آیفون 11 یکی از بهترین‌ها برای عکسبرداری و فیلمبرداری است. آیفون 11 می‌تواند بین یک لنز اصلی با لنز زاویه Ultrawide جابجا شود. آیفون 11 پرو می‌تواند همین کار را انجام دهد، اما همچنین یک دوربین تله فوتو برای نزدیک‌تر شدن به سوژه عکاسی را نیز ارائه می‌دهد.

رنگ سبز و خاص از آیفون 11
رنگ سبز و خاص از آیفون 11

آیفون 11 مجهز به یک دوربین جدید با زاویه فوق العاده پرسرعت، حالت شب برای عکاسی کم نور، پردازش Deep Fusion برای عکس‌های بهتر در فضای داخلی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کلی تصاویر واضح‌تر با تولید دقیق‌تر رنگ است. برای بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های دوربین بین آیفون امسال و سال گذشته باید بگوییم که لنز Ultrawide تغییر چشمگیری در چشم‌انداز ارائه می‌دهد که می‌تواند از لحاظ بصری تصاویر بی‌نظیری تولید کند.

ویژگی Night Mode دوربین

Night Mode یک ویژگی کلیدی است که به اپل کمک می‌کند تا از قابلیت‌های مشابه گوگل، هواوی و سامسونگ استفاده کند. برای اپل نیز به مانند Google Pixel 4 ،Huawei P30 Pro و Galaxy Note 10، به نظر می‌رسد که گرفتن عکس‌های کم نور بسیار مهم است. نسخه Night Mode در گوشی‌های اپل، عکس‌ها را روشن‌تر می‌کند. نحوه کار این است که وقتی برنامه دوربین پیش فرض را باز می‌کنید، اگر گوشی شما متوجه شود که محیط به اندازه کافی تاریک است، به حالت شبانه (Night Mode) می‌رود. در این شرایط، روش دستی برای شروع این حالت وجود ندارد.

ویژگی‌های دوربین آیفون 11
ویژگی‌های دوربین آیفون 11

Night Mode از براکت‌های تطبیقی ​​استفاده می‌کند و یک سری عکس را از سوژه می‌گیرد. این عکس‌ها برخی با سرعت شاتر طولانی‌تر و برخی دیگر با یک شاتر کوتاه‌تر گرفته می‌شوند. سپس آیفون تمام عکس‌ها را به هم متصل می‌کند تا تیرگی محیط را کاهش داده و سایه‌ها را روشن‌تر کند. متاسفانه شما نمی‌توانید از حالت شب در حالت اولتراواید استفاده کنید. این دوربین بسیار تاریک‌تر به نظر می‌رسد و تثبیت‌کننده تصویر نوری نیز در آن وجود ندارد. این موضوع در تمام مدل‌های امسال صادق است. با دوربین زاویه دید فوق‌العاده می‌توانید کارهای جالبی را انجام دهید. دوربین ultrawide برای عکس‌ها و فیلم‌ها کار می‌کند. هنگامی که دکمه دوربین را در برنامه دوربین فشار داده و نگه دارید، یک اتفاق جالب دیگر می‌افتد و برخی از داده‌های دوربین UltraWide در حالت Quick Take ضبط می‌شوند.

باتری، پردازنده و دیگر ویژگی های iphone 11

آیفون 11 با 30 متر مقاومت در برابر آب (به مدت 30 دقیقه) ارائه می‌شود. در تست‌های فرو بردن آیفون 11 و 11 Pro در آب (با کمک یک پهپاد در زیر آب) ثابت کردند که این گوشی‌ها بیش از آنچه که برای آن‌ها عنوان شده است، قادر به غوطه‌وری در آب هستند.

گوشی جذاب Iphone 11
گوشی جذاب Iphone 11

برای آیفون 11 یک باطری قوی‌تر در مقایسه با سال گذشته به کار برده شده است که می‌تواند یک روز کامل با استفاده از دیتا، دوام بیاورد. پردازنده استفاده شده در این نمونه به مانند نسخه‌های پرو از آیفون است و سرعت بالایی را در اجرای برنامه‌های سنگین به دنبال دارد.

نتیجه گیری

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد.

گوشی One Plus 7 Pro

گوشی One Plus 7 Pro

گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro در پشت صفحه بزرگ و فوق العاده خود سورپرایزهایی برای علاقمندان خودش دارد که یکی از آنها دوربین سلفی عجیب آن است. دیگر در قسمت جلویی گوشی خبری از سوراخ دوربین سلفی نبوده و دوربین آن به شکل جادویی از قسمت بالایی آن خارج می‌شود! صفحه نمایش این گوشی با نرخ رفرش 90 هرتزی باعث می‌شود تا از دیدن بازی‌ها و فیلم‌ها حسابی لذت برده و حس کنید روبروی سینمای جیبی خود مشغول فیلم دیدن هستید. دوربین گوشی وان پلاس 7 پرو کیفیت بی‌نظیری داشته و یکی دیگر از سورپرایزهای این گوشی قیمت استثنایی آن است که تنها با قیمت 699 دلار روانه بازار شده است.

 OnePlus 7 Pro
OnePlus 7 Pro

نکات مثبت

  • صفحه نمایش تمام صفحه و شفاف
  • دوربین پاپ آپ
  • عملکرد و شارژ سریع

نکات منفی

  • گوشی دوربین بسیار خوبی دارد ولی عالی نیست
  • قیمت آن از گوشی OnePlus 6T بیشتر است
  • صفحه نمایش بزرگ که برای افراد با دست‌های کوچک مناسب نیست

مشخصات کلی گوشی OnePlus 7 Pro

وزن: 206 گرم

ابعاد: 162 x 75 x 8.8

سیستم عامل: اندروید 9

صفحه نمایش: 6.67 اینچی

رزولوشن: +QHD

پردازنده: اسنپ دراگون 855

رام: 6 گیگابایت/ 8 گیگابایت/ 12 گیگابایت

حافظه: 128/256 گیگابایت

باتری: 4,000 میلی آمپر بر ساعت

دوربین پشتی: 48 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 16 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

قابلیت‌های دیگر: ضد آب، بدون جک هدفون

بررسی صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro

شاید بتوانیم بگوییم برترین قسمت گوشی وان پلاس 7 پرو صفحه نمایش آن است که چیزی بیشتر از یک صفحه نمایش بوده و تقریباً هیچ حاشیه‌ای باقی نگذاشته است. حتی دیگر شاهد حفره در بالای صفحه نمایش نبوده و دوربین این گوشی به صورت پاپ آپ از قسمت بالای گوشی خارج می‌شود. در یک کلمه می‌توان گفت گوشی OnePlus 7 Pro تمام صفحه‌ترین گوشی دنیا تا به این لحظه است.

البته قابلیت بیرون آمدن دوربین گوشی و پاپ آپ بودن آن، ایده چندان جدیدی نیست و قبلاً این قابلیت در گوشی شرکت‌های Vivo، Oppo و شیائومی چینی به کار رفته بود اما اصلاً مدل‌های قبلی را با ظاهر این گوشی دلربا و جدید مقایسه نکنید.

صفحه نمایش 6.67 اینچی این گوشی چینی نصفی از داستان است و باید صفحه نمایش AMOLED آن را از نزدیک ببینید. نرخ رفرش تصویر آن به جای 60 هرتز همیشگی 90 هرتز است. این ارتقا باعث می‌شود تا در حین اجرای بازی و فیلم‌ها حرکات تصویر نرم‌تر و دلپذیرتر بوده و در حین وب گردی به راحتی و بدون کمترین مشکلی از بالا تا پایین صفحه را بالا و پایین کنید. با این وجود همیشه احتمال آسیب به نمایشگر گوشی وجود دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به صورت تصادفی گوشی از دستتان لیز خورده باشد؛ در این شرایط بهتر است خرید لوازم جانبی گوشی وان پلاس OnePlus 7 Pro را از دست ندهید تا با خیالی آسوده از موبایل خود استفاده کنید.

گوشی وان پلاس 7 پرو
گوشی وان پلاس 7 پرو

به جرأت می‌توان گفت که بعد از یکبار استفاده از این گوشی و اجرای بازی یا فیلم مورد علاقه‌تان دیگر تمایلی به استفاده از گوشی‌های 60 هرتزی قبلی نخواهید داشت و با خودتان می‌گویید اصلاً همه گوشی‌ها باید 90 هرتزی شوند!

البته بعضی از گوشی‌های مخصوص بازی مثل Razer Phone 2 و Asus ROG Phone نرخ رفرش تصویر 120 هرتزی دارند که بدون شک نمی توان آنها را با OnePlus نود هرتزی مقایسه کرد و یک سر و گردن از این گوشی چینی بالاترند. اما طراحی و جذابیت وان پلاس 7 پرو، سرعت و دوربین آن بدون شک از گوشی‌های مخصوص بازی 120 هرتزی بهتر است.

 

صفحه نمایش با نرخ 19.5:9 که از بالاترین تا پایین‌ترین قسمت گوشی کشیده شده، باعث می‌شود تا بازی‌های مسابقه‌ای مثل ماشین و موتور را با سرعت بالا دنبال کرده و حسابی غرق بازی شوید. اما همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، بلند و کشیده بودن این گوشی ممکن است برای بعضی از افراد مشکل ساز شده و افرادی که دست‌های کوچکتری دارند نتوانند به راحتی آن را در دستشان نگه دارند. در نتیجه اگر دنبال گوشی کوچک و جمع و جور هستید، اصلاً OnePlus 7 Pro را پیشنهاد نمی‌کنیم.

بررسی طراحی گوشی OnePlus 7 Pro

طراحی این گوشی دقیقاً همان چیزی است که همه در سال 2019 از یک گوشی هوشمند انتظار دارند و بدون شک در اولین نگاه گوشی وان پلاس 7 پرو دل هر خریداری را به دست خواهد آورد. به طور خلاصه طراحی این گوشی بسیار شبیه گلکسی S10 پلاس بوده و تنها تفاوت این دو گوشی، نبودن حفره دوربین سلفی است.

دقیقاً شاهد صفحه نمایش مشکی و دلربا، لبه‌های منحنی خاص، ظاهر شیشه‌ای گوشی و نازکی فوق العاده گوشی گلکسی اس 10 پلاس هستیم که به راحتی داخل دست نشسته و علاقمند طراحی خاص آن خواهید شد. البته شاید در دست گرفتن این گوشی با یک دست آن هم برای مدت طولانی کار ساده‌ای نباشد، اما بازهم نمی‌توان از آن دل کند. اگر نگران افتادن آن باشید هم می‌توانید از قاب پلاستیک شفاف تعبیه شده در داخل جعبه برای محافظت از گوشی بزرگ خود استفاده کنید.

این گوشی با رنگ‌های خاکستری براق و آبی مات به بازار عرضه شده که هر رنگ با حافظه/رام خاصی داشته و انتخاب رنگ وابسته به رام و حافظه مورد نیازتان خواهد بود. البته این شرکت قول داده است که تا اواخر امسال نسخه طلایی بادامی آن را به بازار عرضه کند.

البته در طراحی این گوشی هوشمند، خبری از دکمه بیکسبی (Bixby) نیست که دائم آن را با دکمه کم و زیاد کردن صدای گوشی اشتباه بگیرید! گوشی OnePlus یک آیکون میانبر برای دستیار گوگل روی قفل صفحه گوشی قرار داده که بنظرم همین کافی است و همان بهتر که پای بیکسبی وسط کشیده نشده است.

یکی از کمبودها در طراحی این گوشی نبود جک هدفون 3.5 میلی متری است که شاید خیلی‌ها هنوز به این موضوع عادت نداشته باشند ولی چه بخواهید چه نخواهید باید از این به بعد از هندزفری وایرلس نسل 2 این گوشی استفاده کنید. مشکل بعدی که بد نیست قبل از خرید گوشی بدانید این است که این گوشی گارانتی ضد آب بودن نداشته و فقط در مشخصات آن ضد آب بودن ذکر شده است.

بررسی دوربین گوشی OnePlus 7 Pro

نمی‌توان گفت که دوربین پاپ آپ این گوشی آینده همه گوشی‌های هوشمند خواهد بود اما در سال 2019 برای خودش ایده جدید و جالبی است که شاید بعد از خرید این گوشی باعث تعجب اطرافیان‌تان شوید.

دوربین سلفی گوشی 16 مگاپیکسلی، تنها زمانی که نرم افزار گوشی را بالا بیاورید و حالت سلفی را فعال کنید بیرون آمده و اعلام آمادگی می کند. در غیر این حالت، همیشه در داخل گوشی جای گرفته و پنهان خواهد شد. البته این بیرون آمدن دوربین گوشی نگرانی‌هایی را نیز به دنبال دارد، مثلاً تصور کنید در حین سلفی گرفتن گوشی خدایی نکرده از دستتان بیفتد؟! در این صورت چه بلایی سر دوربین گوشی خواهد آمد؟ خب، اگر تمام نگرانی‌تان این است، باید بگوییم که این شرکت چینی فکر آن را کرده و این گوشی مجهز به سنسور gyro است که باعث می‌شود تا در حین افتادن گوشی، سنسور سریعاً به داخل محفظه گوشی بازگشته و از ضربه احتمالی در امان بماند.

 

یکی از نقطه ضعف‌های همیشگی گوشی‌های OnePlus، ضعف دوربین اصلی آن بوده است که خوشبختانه در این نسخه از گوشی این نقطه ضعف تا حد زیادی برطرف شده و گوشی مجهز به دوربین سه گانه پشتی است. به جرأت می‌‌توانیم بگوییم که OnePlus 7 Pro نسبت به نسخه‌های قدیمی این شرکت عکس‌های فوق العاده بهتری می‌گیرد. اما بازهم نمی‌توانیم بگوییم که با بهترین دوربین موبایل سر و کار داریم.

دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی این گوشی، بافت تصاویر را به خوبی نشان داده، سایه کمی داشته و رنگ‌ها را گرم و دلپذیر نمایش می‌دهد. اما کیفیت تصاویر بستگی به نور محیط هم دارد. اگر در نور کم عکس بگیرید، وضوح و شفافیت تصویر تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اما به طور کلی عکس برداری در حالت شب نسبت به گوشی‌‌های نسل قبلی این شرکت بهتر شده است.

یکی از نکات منفی و ناامید کننده این گوشی هنگام تصویر برداری در شب این است که کافی است کمی دستتان لرزش گرفته یا تکان بخورد تا عکس‌ها تار و نورهای تصویر حالت مواج پیدا کند.

به طور کلی دوربین گوشی OnePlus 7 Pro، تصاویر خوب و با‌کیفیتی برایتان خواهد گرفت اما دوربین بی‌عیب و نقصی نیست. دوربین گوشی نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت خوبی داشته و امیدوار کننده‌تر است.

بررسی عملکرد گوشی وان پلاس 7 پرو

سرعت و عملکرد گوشی یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است که مفهومی فراتر از سرعت را برایتان تعریف خواهد کرد. بعد از سنجش عملکرد این گوشی می‌توانیم بگوییم که با یکی از پر‌سرعت‌ترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر سر و کار دارید که عملکرد آن هم رده گوشی‌های سری سامسونگ گلکسی اس 10 است.

بررسی گوشی OnePlus 7 Pro
عملکرد گوشی OnePlus 7 Pro

با پردازنده اسنپ دراگون 855 و رام 12 گیگابایتی گوشی هیچ مشکلی در اجرا کردن گوشی، اجرای بازی‌های سنگین و تماشای ویدئو به صورت همزمان نخواهید داشت. در مورد عملکرد این گوشی هیچ انتقادی وارد نیست. در زیر صفحه این گوشی سیستم خنک کننده مایع 10 لایه‌ای تعبیه شده که اجازه داغ شدن به گوشی‌تان نخواهد داد. همه این امکانات در کنار ویبره‌های بهبود یافته گوشی باعث می‌شود تا از بازی کردن خود لذت برده و تا ساعت‌ها سرگرم شوید.

یکی دیگر از سلاح‌های سری این گوشی، این است که OnePlus 7 Pro اولین گوشی عرضه شده با حافظهUFS 3.0 است. این به این معنی است که حافظه گوشی برای‌تان پر‌سرعت‌ترین بوده و با سرعت 20 برابری می‌توانید اطلاعات و داده‌های خود را انتقال دهید.

بررسی باتری OnePlus 7 Pro

باتری 4,000 میلی آمپری قرار گرفته در داخل گوشی وان پلاس 7 پرو به اندازه‌ای خواهد بود که کل روز گوشی‌تان نیازی به شارژ نداشته و می‌توانید بدون نیاز به شارژ مجدد به کار خود ادامه دهد. در نتیجه در طول روز نیازی به گشتن دنبال جای شارژ نخواهید داشت. با این حال اگر حسابی اهل بازی و اجرای نرم افزارهای سنگین روی گوشی‌تان هستید، شارژ سرعتی این گوشی شگفت زده‌تان خواهد کرد. یک ساعت شارژ باتری گوشی شما را به 90% افزایش خواهد داد.

نتیجه گیری

گوشی OnePlus 7 Pro از نظر عملکرد و صفحه نمایش حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت. این گوشی با صفحه بزرگ 6.4 اینچی و باتری با دوام خود هم برای بازی خورها مناسب است و هم برای افرادی که کل طول روز مشغول کار کردن با گوشی خود بوده و جای شارژ خالی سراغ ندارند. اما بهتر است توقع زیادی از دوربین گوشی نداشته باشید.

گوشی Asus Zenfone 6

گوشی Asus Zenfone 6

روند ایسوس در این سال‌ها برای تولید تلفن‌های اندرویدی نسبتا معمولی اما محکم بوده است. این شرکت به عنوان یک نام بزرگ در گوشی‌های همراه شناخته نمی‌شود و بیشتر افراد ایسوس را برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های آن می‌شناسند. گوشی Asus Zenfone 6 یک گوشی خاص از شرکت ایسوس است که دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیز است و هم‌اکنون در قفسه‌های فروشگاه‌های گوشی‌همراه آن را پیدا خواهید کرد. در سال ۲۰۱۸ ایسوس مدل ROG را معرفی کرد. این گوشی، یک گوشی اندرویدی مبتنی بر گیم بود که در میان مردم بسیار ناشناخته است. این گوشی‌ها از لب‌تاپ‌های گیمینگ شرکت ایسوس الهام گرفته بودند. ایسوس زنفون ۶ یک دوربین موتوری پاپ‌آپ دارد. این گوشی می‌تواند به هنگام گرفتن پانارومای خودکار آن را ردیابی کند و به شما امکان گرفتن فیلم سلفی 4k با ۶۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد.‌

بسته‌بندی گوشی Asus Zenfone 6
محتویات جعبه Zenfone 6

قیمت این گوشی هوشمند با ۴۹۹ پوند آغاز می‌شود. با این قیمت شما می‌توانید آنر ۲۰ پرو، وان پلاس ۷ و گوگل پیکسل ۳ را خریداری کنید. هنگام ارائه گوشی Zenfone 6 ایسوس به نظر می‌رسید که چند عنصر نرم افزاری کوچک توسعه نیافته‌اند اما با به‌روزرسانی‌ها، این مشکل برطرف گردید. اگر دوربین پاپ‌آپ این گوشی را کنار بگذاریم، به نظر می‌رسد با یک تلفن‌همراه معمولی و چالشگر روبه‌رو خواهیم شد. ایسوس با هزینه نسبتاً کمی فناوری‌های زیادی را ارائه می‌دهد که همین ویژگی‌ها، افراد را می‌تواند از گوگل، سامسونگ و هوآوی دور کند.

 

 

ویژگی های سخت افزاری Asus Zenfone 6

زنفون ۶ دارای تراشه رده بالای اسنپدراگون ۸۵۵ است که با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. البته باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش ۶.۴ اینچی بدون سوراخ آن را نباید فراموش کنید. تمامی این عناصر در گوشی‌های رده بالا و البته قیمت بالا وجود دارد اما شما با یک هزینه کمتر می‌توانید یک گوشی حرفه‌ای با فناوری نوین را خریداری کنید. در قسمت جلوی این گوشی شاهد یک محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس ۶ می‌باشیم که نسبت به نسل قبلی این شیشه محکم‌تر و ایمن‌تر شده است. قسمت پشتی این گوشی از آلومینیوم تشکیل می‌شود.

مشخصات داخلی Asus Zenfone 6
مشخصات داخلی Asus Zenfone 6

به طور کلی زنفون ۶ حس خوبی را به هر فردی منتقل می‌کند چرا که در قسمت پشتی آن از گوریلا گلس خمیده استفاده شده است و از جنس آلومینیوم خمیده با لبه‌های باریک است. این گوشی در رده گوشی‌های بزرگ قرار می‌گیرد چرا که کمی بزرگتر از آنر ۲۰ پرو و کمی کوچکتر از وان پلاس ۷ پرو می‌باشد. اندازه تلفن کاملاً مناسب است و در این گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که به وضوح سنگین‌تر و ضخیم‌تر از دیگر نمونه‌هاست.

پاپ‌آپ Asus Zenfone 6
پاپ‌آپ Asus Zenfone 6

گوشی ایسوس زنفون ۶ به مانند بسیاری از تلفن‌های موجود در این کلاس، مقاومت درستی در مقابل آب ندارد. در خصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری آن باید بگوییم که این گوشی با رم 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. ایسوس Zenfone 6 دارای جک هدفون است. البته این روزها این جک در بسیاری از تلفن‌های گران‌قیمت حذف شده است. با این وجود بسیاری از افرادی که به هدفون‌های سیمی علاقمند هستند، می‌توانند خوشحال باشند.

ویژگی های دوربین ایسوس زنفون ۶

تلفن‌های دیگری که دارای دوربین پاپ آپ هستند، معمولاً یک قسمت فلزی کوچک را شامل می‌شوند که از بالای قاب ظاهر می‌شود اما Asus Zenfone 6 دارای یک پاپ‌آپی است که می‌تواند بچرخد و بنابراین شما می‌توانید از همین دوربین پاپ‌آپ برای عکاسی سلفی و یا عکس‌های معمولی استفاده کنید. یکی از دوربین‌ها از نوع ۴۸ مگاپیکسلی با نمای معمولی است و دیگری با لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید عرضه می‌شود‌‌. کیفیت تصویر شب در این گوشی تقریبا بهترین نامیده نمی‌شود اما کیفیت خوبی دارد.

دوربین سلفی Asus Zenfone 6
دوربین سلفی Asus Zenfone 6

دوربین در ظاهر گوشی Zenfone 6 تأثیرگذار بوده است چرا که این تلفن، جادویی به نظر می‌رسد. دوربین سلفی ممکن است افراد را به خرید این گوشی دعوت کند و قیمت مناسب آن را نباید دست کم بگیریم. گوشی Zenfone 6 را می‌توان یکی از زیباترین گوشی‌ها نامید اما فضای دوربینی موتوری آن کمی عجیب به نظر می‌رسد و هر فردی را به تماشای آن وا می‌دارد. دوربین پاپ‌آپ گوشی Asus Zenfone 6 در یک بلوک فلزی قرار دارد که با مکانیزم ۱۳ دنده چرخانده می‌شود. این دوربین می‌تواند نگرانی‌های بیشتری در مقابل دوربین‌های پاپ‌آپ معمولی نظیر وان پلاس ۷ پرو ایجاد کند. بیشتر افراد ممکن است در خصوص انعطاف‌پذیری طولانی‌مدت زنفون دچار تردید شوند.

دکمه های موجود در Zenfone 6

اسکنر اثرانگشت این گوشی هوشمند، یک بالشتک عقب بسیار معمولی است و به صورت یک مستطیل تقریباً کوچک با شکل خوبی ارائه می‌شود. این اسکنر سریع است اما سریعتر از چیزی نیست که ما دیده‌ایم. امکان استفاده از دوربین سلفی برای باز کردن گوشی وجود دارد. دوربین موجود در گوشی ایسوس زنفون 6 می‌تواند 180 درجه بچرخد و بسیار سریع کار کند اما استفاده از اثرانگشت بهتر است چرا که استفاده از دوربین سلفی برای باز کردن هر روزه‌ گوشی می‌تواند سیستم پاپ‌آپ را دچار مشکل کند. این تلفن‌ هوشمند همچنین دارای یک دکمه اضافی است که این دکمه اضافی در کنار این گوشی قرار گرفته است و آن این دکمه برای فراخوانی دستیار گوگل ارائه شده است.

صفحه نمایش Zenfone 6

صفحه‌نمایش ایسوس از نوع 6.4 اینچی است که از نمونه ال‌سی‌دی می‌باشد. اگرچه اشباع رنگی کامل برای این گوشی وجود دارد اما به دلیل استفاده از LCD، نمی‌توانید یک کنتراست حرفه‌ای نظیر Galaxy S10 را دریافت کنید. ال‌سی‌دی این گوشی مبتنی بر استاندارد DCI-P3 است که طیف وسیعی از رنگ‌ها نظیر رنگ‌های استفاده شده در سینماها، برای این صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش Asus Zenfone 6
صفحه نمایش Asus Zenfone 6

نرم افزار سفارشی‌سازی صفحه‌نمایش که برای صفحه‌نمایش‌های ایسوس در لپ تاپ و تبلت‌های آن وجود دارد، برای این گوشی‌همراه نیز ارائه شده و امکان تغییر اشباع رنگی و کنتراست را به صورت دستی به کاربر می‌دهد. روشنایی این گوشی در سطح مشابه با آنر ۲۰ پرو قرار دارد و این روشنایی مجهز به سیستم توربو نیست. سیستم توربو سبب می‌شود تا ترکیب تصاویر در یک روز بسیار روشن حرفه‌ای‌تر باشد. البته در Zenfone 6، شما می‌توانید هر آنچه که روی صفحه‌نمایش ارائه شده است را به وضوح ببینید. نمایشگر ایسوس برای تماشای فیلم بسیار مفید است. در هنگام مشاهده فیلم در این گوشی، صفحه‌نمایش بدون هیچ شکافی پر می‌شود. سوراخ‌های پانچ تنها چند هفته‌ است که به تلفن‌های هوشمند رسیده‌اند اما دوربین موتوری زنفون ۶ بسیار جذاب‌تر است.

 

 

نتیجه‌گیری

اگر به گوشی ایسوس زنفون ۶ علاقه‌مند باشید، باید به شما بگوییم که خرید این گوشی از نظر سخت‌افزاری و حتی نرم‌افزاری می‌تواند مناسب باشد چرا که برای آن قیمت مناسب، رم بالا، پردازنده حرفه‌ای و دوربین سلفی خوب ارائه شده است اما اگر برای عکاسی قصد تهیه این گوشی را دارید، باید بگوییم که این گوشی نمی‌تواند نیازهای شما را برطرف کند پس بهتر است به سراغ نمونه‌های دیگر بروید. به طور کلی با قیمتی که برای این گوشی پرداخت می‌کنید، از یک فناوری نوین بهره‌مند خواهید شد و یک تلفن هوشمند و جذاب را خریداری خواهید کرد.